• Foto van schrijverPareltje

Schilderen in Schildwolde

Op 20 september jl. vond voor de eerste keer een workshop plaats in Schildwolde. Zowel deelnemers en vrijwilligers van de Parel kunnen zeggen dat dit al gelijk een succes was!

We hebben allereerst samen van een Mexicaans buffet genoten. En omdat elk mens andere voorkeuren heeft, was het fijn dat alle vrouwen zelf de vulling van hun wrap konden samenstellen. Nadat de borden schoon leeg waren, was het tijd om onze creativiteit in te zetten.

Onder begeleiding van een kunstenares heeft iedereen zelf een bloemenweide geschilderd. Mooi om te zien dat er bij de vrouwen creativiteit naar boven komt, waar ze dat zelf misschien niet hadden verwacht. Van bloemen schilderen wordt men vrolijk, wat zich bewees in een gezellige avond met mooie gesprekken en oprechte interesse.

Al enkele jaren vinden er workshops plaats in Hoogezand waar tot ons genoegen altijd veel belangstelling voor is. Wij vinden het fijn om vanuit de liefde van God, deze liefde ook door te kunnen geven aan onze medemens. Ook in Schildwolde en omstreken wonen vrouwen die wel eens een leuk avondje uit kunnen gebruiken en dit ook verdienen! Dus zo geschiedde…… We zouden het mooi vinden als deze avond een vervolg krijgt in deze regio. Het is nu aan ons om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn en te bekijken welke vrijwilligers in Schildwolde wij kunnen inschakelen om ook deze vrouwen op regelmatige basis een waardevol avondje uit te kunnen bieden! Mocht u of jij hierin iets kunnen betekenen dan horen wij dat graag.

75 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts